Dar vasaros metu, Nacionalinė švietimo agentūra, vykdydama projekto „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ veiklą „Pedagogų profesinės kompetencijos stažuočių užsienyje programa“, kvietė pedagoginius darbuotojus teikti paraiškas stažuotėms užsienyje profesinėms kompetencijoms tobulinti. Pabandžiau sudalyvauti konkurse – ir man pavyko! Šių metų lapkričio 24d. – gruodžio 1d. atstovavau mūsų Klaipėdos Vydūno gimnaziją stažuodamasi Madrido San Ignacio de Loyola mokykloje, stažuotės tema – “Developing the Competence of Creativity in Music lessons and Extracurricular Activities” (Internship/dissemination of good practice).
Stažuotės metu buvo plėtotos profesinės elgsenos srities kompetencijos: susitikimai su Ispanijos stažuotės mokyklos direktore, miestelio švietimo centro atstove, mokyklos programų krypčių rengėjais. Mokyklos atstovai pristatė mokyklos ugdymo principus, menų programos įgyvendimą, įvairias veiklas, kurios vykdomos stažuotės mokykloje. Dalyvaujant susitikimuose diskutavome apie Lietuvos švietimo ir Ispanijos švietimo problemas, iššūkius ir sėkmes. Lyginome mokyklų panašumus ir skirtumus.
Plėtotos ir kognityvinės srities kompetencijos. Tuo pat metu stažuotės mokykloje vyko ERASMUS projektas, kuriame dalyvavo Ispanijos, Italijos ir Prancūzijos mokyklų mokytojai ir mokiniai. Jų tema – „Music and Dance as an Expression of Oneself“. 4 dienas mokykloje dalyvavau įvairuose užsiėmimuose: „The body that speaks to me“, „The Rythm of the poeple“, „The music That Speaks of me“, „Body, Music and Words“. Jų metu įvairių meno sričių mokytojai vedė užsiėmimus, kurie buvo orientuoti į savęs pažinimą ir išraišką per meną. Mokiniai po užsiėmimu su lektoriais turėjo kūrybinę užduotį, kuri buvo kuruojama mokytojų, tuo tarpu ir aš buvau jų konsultantė. Projekto stebėjimas suteikė galimybę gilinti mokomojo dalyko ir tarpdalykinę kompetenciją, kūrybiškumo kompetenciją, kalbinę ir komunikavimo kompetenciją, ugdymo turinio kūrimo ir įgyvendinimo kompetenciją.
Stažuotėje plėtotos ir veikimo kartu srities kompetencijos. Dalyvaudama užsiėmimuose „The music that speaks of me“ turėjau galimybę mokiniams vesti užsiėmimą kaip lektorė anglų kalba. Mano užsiėmimo tema – „Daina, kuri mane atskleidžia“. Mokiniams iš trijų skirtingų šalių pristačiau lietuvišką dainą „Tau visas dangus“ su anglų kalbos vertimu, ne tik ją atlikau, bet ir pasakojau, kaip muzika gali padėti, gydyti, mus atskleisti. Po pristatymo mokiniams buvo skirta užduotis – rasti kiekvienam sau labiausiai jį/ją atskleidžiantį kūrinį.
Stažuotės metu taip pat buvo plėtojamos emocinės-motyvacinės srities kompetencijos. Mokykloje stebėjau dviejų muzikos mokytojų pamokas. Pažinusi vaikus, vedžiau muzikos pamokas pradinių klasių mokiniams: supažindinau su lietuvių liaudies dainomis, šokiais, mokiau lietuviškų dainelių, žaidimų ir ratelių.
Savaitė Madrido mokykloje prabėgo kaip viena diena. Pasisėmusi patirties bei pasidalinusi savo patirtimi grįžau praturtėjusi ir pasiryžusi pasidalinti savo patirtimi su kitais mokytojais bei mokyklos bendruomene. Labai rekomenduoju dalyvauti Nacionalinės švietimo agentūros, vykdomame projekte „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk!“ ir pasisemti patirties užsienio mokyklose.
Muzikos mokytoja Vaiva Šaulienė