Patirtinio mokymo savaitės įspūdžiai!

Patirtinio mokymo savaitė 5-10 klasių mokiniams vyko birželio 12-19 dienomis. Ši savaitė skirta Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos 100-mečiui, Vydūno 155-osioms gimimo metinėms paminėti.

TIKSLAS

  1. Susipažinti su Klaipėdos krašto istorija ir dabartimi, kultūra, asmenybėmis, lankomais objektais, simbolika.
  2. Puoselėti Vydūno asmenybės atminimą, įprasminant šviesuolio gyvenimo būdą, vertybes, požiūrį į gyvenimą.

UŽDAVINIAI:

  1. Didinti mokinių domėjimąsi Klaipėdos krašto (Mažosios Lietuvos) istoriniu, kultūriniu savitumu, tradicijomis.
  2. Suvokti Klaipėdos krašto prijungimo prie Lietuvos reikšmę Lietuvos valstybei.
  3. Skleisti Vydūno idėjas, požiūrį į gyvenimą jaunajai kartai, ieškant sąsajų esamam laikotarpiui.
  4. Formuoti pagarbos, pasididžiavimo jausmą savo kraštu.
  5. Skatinti mokinių kūrybiškumą, atsakomybės jausmą, gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti.
  6. Surinkti ir apibendrinti pasirinktos tematikos medžiagą bei pristatyti viešai.

 

„Senųjų kuršių pėdomis“

7-8 klasių mokinių grupė su mokytojomis Inesa Aleksiene ir Alina Mėlyniene per patirtinę savaitę eidami kuršių pėdomis susipažino su daugelio pamiršta, bet įdomia Klaipėdos krašto senąja istorija. Projekto komanda susitiko su įžymiu kraštotyrininku D. Nikitenko, kuris labai išsamiai supažindino su įdomia kuršių istorija. Užsiėmimo metu dalyviai net galėjo paliesti autentiškas kuršių daiktų rekonstrukcijas ir pamėginti atlikti kelis kuršių buities darbus. Nidoje mokiniai sužinojo apie Kuršių nerijos gyventojus, migraciją į ją, skirtumus tarp kuršių ir kuršininkų, jų keistus papročius, tradicijas ir sunkią buitį. Mažosios Lietuvos istorijos muziejuje dalyviai pagilino žinias apie kuršių gyvenseną bei kūrė išskirtinius įkapėms skirtus indelius. Projektas įkvėpė jaunąją kartą nepamiršti protėvių istorijos, puoselėti mūsų unikalų tautiškumą.

  1. Griškus, 7D

„PAMARIO AUKSO BEIEŠKANT“

(mokytojos A. Anužienė, E. Gaučiūtė, A. Naujokienė)

 Patirtinio mokymo savaitė šią programą pasirinkusiems mokiniams prasidėjo ant Žardės piliakalnio. Susitikę su kraštotyrininku, žurnalistu, knygų autoriumi Denisu Nikitenka mokiniai pirmiausia išgirdo ir sužinojo nemažai informacijos apie Klaipėdos apylinkėse gyvenusią karingą ir gan žiaurią baltų gentį kuršius. Gilinosi į jų gyvenimo būdą, aiškinosi, kokie kuršiški žodžiai pasiekė mūsų dienas, rankose laikė kovos peilį ir kirvį, apžiūrinėjo papuošalus.

Antroji pasakojimo dalis buvo skirta gintarui – jo susidarymui, gavybai ir, žinoma, kaip ir kokiais būdais mūsų protėviai apdirbdavo gintarą. Didžiausią susidomėjimą mokiniams kėlė tai, kad patys senoviniu būdu galėjo pabandyti perpjauti gintarą lininiu siūlu ir su specialiu (pagal rastą senovinį pavyzdį pagamintu) mediniu grąžtu gintaro gabaliuke pragręžti skylę.

Grįždami nuo piliakalnio mokiniai dar aplankė senąsias Žardės kapinaites.

Antradienį Mažosios Lietuvos istorijos muziejuje buvo tęsiama pažintis su gintaru: ar gintaras randamas tik Lietuvoje, ar ir kitose pasaulio šalyse, kuo ypatingas baltiškas gintaras ir kodėl jį taip vertina užsieniečiai. Taip pat buvo išsiaiškinta, kodėl šiandien gintaras nebesiformuoja. Mokėsi, kaip atskirti tikrą gintarą nuo dirbtinio. Sužinojo, kokių gydomųjų savybių turi „lietuviškasis auksas“. O svarbiausia buvo apžiūrėta ir įsitikinta, jog gintaras yra ne tik geltonas, bet ir raudonas, baltas, žalias, juodas ir net mėlynas. Jei ir jus domina, kas lemia gintaro spalvą, galite paklausti šią patirtinę veiklą pasirinkusių mokinių.

Ketvirtadienį mokiniai leidosi į pramoginę-pažintinę ekskursiją „Gintaro gaudymo paslaptys“. Dvi dienas kalbėję apie gintarą, ekskursijos gidui Igoriui jau patys galėjo papasakoti daug įdomių dalykų apie Lietuvos auksą. Todėl labai smagu buvo įsitraukti į gido pasiūlytą žaidimą-vaidinimą apie legendinę Jūratės ir Kastyčio meilę bei sudaužytus gintarinius rūmus. Vėliau komandos varžėsi, kuri daugiausiai atras gintarų tarp į gintarą panašių akmenukų.

            Peržiūrėję trumpą dokumentinį filmą apie gintaro gaudytojus, mokiniai nusispyrė batus ir su gidu brido į jūrą ieškoti „aukso“. Tiesa, prieš tai išklausė informaciją, kaip ir kokie ženklai išduoda, kurioje jūros pusėje ieškoti gintaro. Vieniems rasti gintaro labai sekėsi, kitiems – ne taip gerai, tačiau ekskursija abejingų nepaliko.

            Paskutinė diena buvo skirta kūrybiniams darbams – idėjų generavimui, medžiagos sisteminimui, darbų pristatymui.

Kutavičiaus oratorija ,,Magiškas sanskrito ratas“ 

Šią savaitę 10 md klasės muzikos pogrupis intensyviai ruošėsi  Br. Kutavičiaus oratorijos ,,Magiškas sanskrito ratas“ premjerai, kuri įvyks  š.m. birželio 20 d. 18 val. LMTA KF Šokio katedros salėje (K. Donelaičio 5, Klaipėda). Repeticijos reikalauja ne tik muzikinių įgūdžių (dainavimo, grojimo įvairiais liaudies instrumentais – skudučiais, kanklėmis, metalofonais, birbynėmis, rageliais),  ne tik fizinės ištvermės, plastikos, bet ir sudėtingo intelektinio, emocinio įdirbio realizuojant kūrėjų idėjas. Kaip teigė muzikologė Jūratė Landsbergytė: ,, „Magiškas sanskrito ratas“ yra perėjimo ženklas – muzikos – į kitą būtį, į garsų pasaulio „anapus“, ir, kas būdinga lietuviškojo meno fenomenui – jis apgaubtas paslapties ir „tobulumo – neišbaigtumo“ mįslės: realizavimas – formos.“ Mokiniams šitame nelengvame ieškojimų ir patyrimų kelyje padeda režisierė Agnija Šeiko, nuzikos mokytoja Ingrida Bertulienė, kūrybos konsultantė lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Lilija Bručkienė.

„Kuršiai – Baltų vikingai“

1 diena: Pažintinė pramoginė ekskursija „Gintaro gaudymas“. Giruliuose pravesta pamoka apie gintaro atsiradimą, pokalbis su gintarų rinkėju , edukacijos su gintarais.

Susipažino su Kukuliškių piliakalniu , keliavo „ Litorinos “ taku 10 km.

2 diena: Lankėsi Klaipėdos piliavietėje , klausėsi gido pasakojimo apie Kuršių atsiradimą ir  jų gyvavimo istoriją.

3 diena: Atliko kūrybines užduotis, rašė apibendrinamuosius darbus.

4 diena: Keliavo į Kartenos piliakalnį, Lurdą, keliavo pažintiniu taku. Aplankė Velnio akmenį. Grožėjosi piliakalnio gamta.

Mosėdyje dalyvavo edukacijoje Kuršių genties istorijos muziejuje tema „Kuršių gyvenimas“, kurį pravedė ir įdomiai mokymus vedė gidai apie duonos kepimą, audimą, ginklus.

Grįždami iš Mosėdžio, aplankė didįjį  akmenį „Šilalės kūlis“, susipažino su jo atsiradimo istorija.

5 diena: Pristatė surinktą medžiagą, ruošė edukacijos pristatymus mokykloje.

Trumpematražinio dokumentinio filmo kūrimas „Klaipėdos istorijos pėdsakais“ akimirkos

Patirtinio mokymo savaitė „Kaip tapti saulėtu žmogumi?“

Patirtinės savaitės metu 5d, 6d ir 6t klasių mokinių grupė ieškojo atsakymo į klausimą kaip tapti saulėtu žmogumi. Grupė turėjo tikslą – susipažinti su Vydūno mintimis ir požiūriu į žmogų ir jas pritaikyti kuriant plakatus “Kaip Vydūno gimnazijai tapti saulėtų žmonių bendruomene?“.

Patirtinės savaitės metu mokiniai važiavo į Vydūno kultūros centrą Kintuose, lankėsi Šv. Pranciškaus Asyžiečio bažnyčioje ir onkologijos centre, bendravo su broliu Benediktu, turėjo daug praktinių veiklų.

Mokytojos: V. Janavičienė, L. Stankevičienė, D. Samienė

 

 

Būtinieji slapukai

Šiais slapukais aktyvinamos pagrindinės svetainės naršymo ar prieigos funkcijos. Be šių slapukų svetainė tinkamai neveiks.