Pasibaigus veiklinimo programai

         Balandžio mėnesį III, IV gimnazinių klasių mokiniai dalyvavo veiklinimo programos veiklose. Mokytojos, perskaičiusios gimnazistų motyvacinius laiškus, tarpininkavo dėl mokinių galimybių laisvalaikiu apsilankyti įmonėse, įstaigose. Mokiniai turėjo galimybę susipažinti su  darbo aplinka, įvairių profesijų reikalavimais, specifika. Tokiu būdu, mokiniai „pasimatavo“ sau specialybę. Norėtume pasidalinti kelių mokinių įspūdžiais po apsilankymų įstaigose ar įmonėse.

         Vienuoliktokė Elzė  norėjo save išbandyti žurnalistikos, meno kritikės profesijoje. Apsilankiusi naujienų portalo „Atvira Klaipėda“ patalpose, mokinė stebėjosi, kodėl jos tokios mažos, mat, įsivaizdavo, jog tai turėtų būti didelis ofisas, nenutrūkstamas darbas su daugybe darbuotojų. Mokinei patiko šiltas priėmimas, galimybė rodyti iniciatyvą ir pasireikšti. Elzė lankėsi meno srities renginyje, turėjo galimybę paimti interviu ir parašyti straipsnį, kurį geranoriškai pakomentavo redaktorius M. Vainorius.  Elzė jokių trūkumų šioje profesijoje neįžvelgė, atvirkščiai, teigė, jog patiko pats procesas, darbas nėra monotoniškas, nuolat turi galimybę kurti, domėtis, veikti.

       Vienuoliktokės Agnietė ir Bernadeta lankėsi įmonės „Klaipėdos vanduo“ laboratorijoje. Mokinėms patiko apsilankymas. Jos turėjo galimybę susipažinti, kaip tiriama vandens sudėtis (mikroelementai, nitratai ir pan.). Gimnazistės pastebėjo, kad šiame darbe labai konkreti ir aiški darbo tvarka, jokio kūrybiškumo. Tad merginų nuomone, kasdienybėje šioje srityje apstu daug monotoniškos veiklos. Tokį darbą vadintų tik „pirmine stotele“ į chemikės, biochemikės karjerą. Mokinės dirbdamos norėtų turėti  daugiau laisvės kurti, pažinti, atrasti.

      Dvyliktokė Kotryna lankėsi paskaitoje apie reklamą ir marketingą. Po paskaitos jaunimas turėjo galimybių asmeniškai konsultuotis. Paskaita paliko gilų įspūdį, suteikė daug žinių, padrąsino mokinę. Ypač Kotryną įkvėpė lektorės, reklamų specialistės, asmeninė patirtis, kol ji ieškojo ir atrado savo profesinį kelią. Lektorė užsiminė, kad labai svarbu gyvenime nebijoti rizikuoti, būti iniciatyviems, inovatyviems.

       Vienuoliktokė Radmintė panoro save „pamatuoti“ konditerės profesijoje. Po dviejų dienų apsilankymo- puikūs įspūdžiai ir vidinis patvirtinimas sau dėl ateities kelio pasirinkimo. Kepyklos aplinka- nedidelė patalpa, daug gardžių kvapų ir optimali temperatūra. Darbuotojos draugiškai priėmė jaunąją viešnią ir mielai papasakojo apie savo darbą. Radmintė susipažino su įrenginiais, bet formuojant gaminius- tik rankų darbas. Mokinė save išbandė, formuodama sausainius.

   Džiaugiamės sėkmingais gimnazistų apsilankymais įmonėse, įgyta patirtimi. Gaila, bet kai kuriems mokinių norų įgyvendinimui sutrukdė objektyvios kliūtys (pandeminiai apribojimai ir pan.).

 

     Mokytojos – G. Burniauskaitė- Vendelienė, Ž. Gedgaudienė, V. Janavičienė ir R. Vaičienė