Rugsėjo 26-28 d. mūsų gimnazijos 12 md klasės mokiniai susiruošė keliauti į Latviją ir Estiją. Ir ne šiaip į ekskursiją, o į pamokas netradicinėse erdvėse. Ketvirtadienį pasiekę Rygą jie patys vedė ekskursiją po senamiestį, atliko lyginamąją Latvijos ir Estijos analizę, o Nacionalinėje galerijoje ruošėsi ypatingam anglų k. pristatymui – pasitelkdami dirbtinį intelektą turėjo ,,priversti“ patikusį meno kūrinį kalbėti angliškai ir papasakoti istoriją.
Penktadienis – didžioji pažinties su Saremos sala diena. Ji pradedama ant Pangos skardžio bendra mankšta – fizinio pamoka, toliau renkama medžiaga geografijos tyrinėjimams. Kelias veda link Angla vėjų malūnų ekpsozicijos, Karja viduramžius menančios liuteronų bažnyčios, Kaali meteoritų kraterio, užimančio aštuntą vietą tarp jauniausių pasaulio milžiniškų kraterių. Istorijos ir literatūros pamokoms medžiaga renkama ir Kuresarės pilyje. Neįveikiama tvirtovė – vienintelis Baltijos šalyse išlikęs statinys, kuris per daugelį metų nepatyrė didelių pokyčių. Tačiau visus tiek savo išore, tiek ir vidumi labiausiai nustebino Kuresarės gimnazija, kurioje visi praleido beveik dvi valandas. Ugdymo įstaigos pavaduotoja pristatė tvarkas, aprodė visas patalpas, pakvietė pažvelgti į vedamas pamokas, atsakė į begalę klausimų. Buvo įdomu palyginti mokymosi ir laisvalaikio sąlygas, technologines galimybes ir organizacinius sprendimus. Toliau kelias vingiavo iki Salmės, pagarsėjusios savo archeologiniais atradimais. Deja, juos turbūt saugiai paslėpė mokslininkai, nes išnaršius visą miestelį buvo rastas tik išsamiai vikingų gyvenimą pristatantis stendas bei labai visus pradžiuginę sporto įrengimai ir sūpynės.
Nors saloje penktadienį siautėjęs vėjas įrodė, kad klaipėdietiškas vėjuotas oras – lengvi pūstelėjimai, tačiau tai tik sustiprino gamtos galios įspūdį. Kadagių, apsamanojusių akmeninių tvorų, jūros, vėjo ir netikėtų atradimų sala turbūt dar ne kartą atvylios visus pasidžiaugti savo stebuklais. Dvyliktokai šeštadienį keliavo link Lietuvos pavargę, tačiau laimingi. Vos vos jautėsi nerimas – kaip sutalpinti visus įspūdžius, visas patirtis į literatūros, tikybos ir etikos užduotis, matematiškai susiteminti kelionę remiantis vektorių kordinatėmis ar periodiškai pasikartojančiais elementais ir įsidėti į savo atminties dėžutę puikius atsiminimus.
Dvyliktokai dėkoja auklėtojai ir kelionės vadovei Lilijai Bručkienei, lydėjusiai mokytojai Airidai Anužienei, iš dalies finansiškai kelionę parėmusiai Krutkevičių šeimai, Pijaus Vigelio tėčiui, kuris padėjo rasti kolegą, inicijavusį apsilankymą gimnazijoje.