Lukas Kuktorovas

Kada baigėte mokyklą, kurioje klasėje mokėtės (muzikos ar dailės)?

      Mokiausi muzikos klasėje  (2014 metų laida). Klasės  auklėtoja: Onutė Malinauskienė.

Darbo patirtis. Kuo dirbate šiuo metu?

      2 metus dirbau antžeminio aptarnavimo įmonėje ,,Menzies Aviation’’, Londono City oro uoste. Aptarnavome ,,BA Cityflyer’’ oro linijas. Ten dirbau keleivių aptarnavimo agentu. Mano pareigos buvo:

•registacija į skrydžius ir jų laipinimas

•vėluojančio bagažo paieška

•reisų išvykimo prižiūrėjimas (skrydžių informacija, vartų alokacija ir pan)

      Tuo pačiu metu atlikau ir skrydžių dispečerio darbą:

•atsakingas už kievieną skrydį, nuo lėktuvui nusileidus, iki jam išvykstant (žmogus, su racija, geltona liemene ir papkute, lakstantis aplink lėktuvą su krūva popierių)

•dokumentų ruošimas lėktuvo išvykimui

•bagažo ir degalų pakrovos skaičiavimas

•tinkamas lėktuvo svorio ir balanso skaičiavimas

•visapusis lėktuvo saugos užtikrinimas, kol jis stovi ant žemės.

       Dabar jau virš 3 metų dirbu skrydžių palydovu ,,British Airways’’, Londono ,,Heathrow’’ oro uoste (didžiausias oro uostas Europoje). 

Tikriausiai visiems yra žinoma ši profesija, tačiau ne visi žino, kad skrydžių palydovai ne tik kavą ir arbatą 10 km aukštyje pilsto ir maistą dalina, bet yra atsakingi už visų keleivių ir orlaivio saugumą skrydžio metu. Mes mokame gesinti gaisrą, per 90 sekundžių evakuoti pilną lėktuvą (168-450 keleivių), gaivinti, sąmonę praradusius, teikti pirmąją pagalba, bei su medikų pagalba tiekti tam tikrus vaistus. Su medikais susisiekiame palydovyniu ryšiu iš Finisko, Arizonos, JAV. Ten, ligoninėje, jie pakelia ragelį ir gali suteikti visokeriopą pagalbą. Kas metus turim grįžti į skrydžių mokyklą, kur atnaujiname žinias ir gauname  naujų. Po 3 dienas trunkančių kursų, bei teorinių ir praktinių egzaminų, gauname naują licenciją, galiojančią iki kitų metų. 

     Aš skaidau ir trumpais, ir ilgo nuotolio skrydžiais, dėl to kieviena diena vis kitokia. Gali būti reisas pirmyn, atgal į Mančesterį (20 minučių skrydis) arba 3 naktys Santiage, Čilėje (14.5 valandų skrydis). Tokio ilgo skrydžio metu gauname apie 4 valandų pertrauką, kurios metu ilsimės poilsio kambaryje, įregtame lėktuvo lubose, virš keleivių salono. Ten būna apie 8 lovos (priklauso nuo lėktuvo tipo) ir kartais sėdynės, jeigu miegas neima. Kadangi reisas ilgas, o nuovargis lėktuva ima daug greičiau, nei ant žemės, pagal ES reglamentus, orlaivio įgula privalo ilsėtis skrydžio metu, kad prieš lėktuvui nusileidžiant būtume žvalūs ir avarijos atvėju nedelsdami tinkamai sureaguotume. 

     Kartais sunku pavadinti darbą darbu, kai nusileidi Bahamose ir turi bemaž savaitę 5* viešbutyje, arba 9 dienų kelionė į Sidnėjų per Singapūrą. Dėka šio darbo jau aplankiau visus 6 žemynus, sutikau daugybę įvairių žmonių ir praplėčiau akiratį. Kitą kartą lipdami į lėktuvą nusišypsokite ir pasisveikinkinte su savo skydžio palydovais. Kartais vieno keleivio šypsena gali praskaidrinti mūsų dieną!

Kas lėmė Jūsų profesijos pasirinkimą?

       Kai man buvo 12 metų ir kartu su tėčiu pirmą kartą skridau lėktuvu, tada ir supratau, kad noriu dirbti lėktuve. Nuo to laiko pradėjau domėtis skrydžio palydovo profesija ir taktiškai to siekiau.

Kokias vertybes ir gebėjimus išugdė mokykla?

        Mokykla davė muzikinį išsilavinimą tai laipinant keleivius galiu paniūniuoti klasikinę muziką, kuri groja fone. O jeigu rimtai, tai savarankiškumo, atsakingumo ir organizuotumo. Mano darbui anglų, rusų, vokiečių, geografija, fizika praverčia. Ir matematika, nors mokytojai Mačernienei bandydavau įrodyti, kad man jos nereikia. Klydau. 

     Linkiu nepasiduoti ir siekti savo tikslų ir svajonių, nes viskas yra įmanoma! Tik pirmyn ir aukštyn!