Kviečiame išrinkti idėjas Mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos projektų konkursui!

Gimnazijos II-IV klasių mokiniai šiais mokslo metais dalyvauja Mokinių dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos projektų konkurse.

Projekto tikslas – skatinti mokinių iniciatyvą Klaipėdos mieste, burti mokinių ir mokyklų bendruomenes skatinant jas prisidėti prie Darnaus vystymosi darbotvarkės iki 2030 m. įgyvendinimo, atsižvelgiant į Darnaus vystymosi tikslus, didinti mokinių įtraukimo į sprendimų priėmimo procesus sudarant jiems sąlygas priimti sprendimus dėl dalies Europos jaunimo sostinei 2021 numatyto biudžeto panaudojimo.

Dvi Jūsų išrinktos mokinių siūlomos idėjos bus  finansuojamos dalyvaujamojo biudžeto iniciatyvos Klaipėdos miesto savivaldybės biudžeto lėšomis iš Jaunimo politikos plėtros programos (Nr. 09).

Balsuoti 8-12 klasių mokinius ir mokytojus kviečiame iki lapkričio 24 dienos!

MOKINIŲ SIŪLOMOS IDĖJOS KONKURSUI 

Balsuokite už vieną Jums labiausiai patikusią idėją. Vienas mokinys ar mokytojas gali balsuoti ne daugiau kaip 1 kartą!

Idėjų aprašymas:

Nr. 1. Dviračių ir paspirtukų vieta.

Tie, kas neabejingi dviračiams ir paspirtukams tikrai žino, kad, atvažiavus į mokyklą, būna sunku atrasti vietą, kur pamokų metu, būtų galima saugiai palikti savo dviratį ar paspirtuką. Mokyklos kiemas būtų patogus ir praktiškas pasirinkimas dviračiams statyti. Savo idėja siekiame, kad mokiniai jaustųsi saugiai, palikdami dviratį ar paspirtuką prie mokyklos.

Rezultatas: Įrengtos dviračių, paspirtukų stovėjimo vietos ir stogeliai. Nauda: Šis pokytis suteiks komforto, vietos dviračiams ar paspirtukams nerandantiems, mokiniams, skatins fizinį aktyvumą, mažins aplinkos taršą.

 

Nr. 2. Modernesnė mokykla

Mokyklos tualetuose ir persirengimo kambariuose trūksta veidrodžių, dažnai merginos (kartais ir vaikinai) skundžiasi, kad negali pasižiūrėti į save, todėl mes juos norime ten įrengti ir suteikti galimybę kiekvienam mokiniui pasižiūrėti, kaip jie atrodo. Technologijų klasėje naudojamos senos, prastos taburetės, kurias mes pakeistume į naujas. Mes manome, kad daug smagiau sėdėti ant tvirtos taburetės, nes taip bus patogiau ne tik sėdėti, bet ir dirbti. Taip pat galvojame įrengti mokykloje poilsio zoną su sofa, sėdmaišiais ir staliuku, kad mokiniai galėtų atsipalaiduoti ir pailsėti pertraukos metu, galbūt pasidaryti ten namų darbus.

Įrengti veidrodžiai suteiks galimybę kiekvienam mokiniui pasižiūrėti, kaip jie atrodo, taip galbūt sumažės susivėlusių mokinių kiekis.

Taburetės technologijų klasėje bus naudingos, nes mokiniams bus patogiau sėdėti ir bus mažesnė tikimybė nukristi nuo kėdės ir susižeisti.

Poilsio zona leis mokiniams atsipūsti pertraukos metu, todėl grįžus į pamoką jie bus produktyvesni ir žvalesni. Taip pat ši zona suteiks jaukesnę atmosferą mokykloje.

Nr. 3. Mokinių raštinė – redakcija

Projekto tikslas burti mokykloje mokinius turinčus humanitarinį polinkį , fotografavimo gebėjimus, rašymo gebėjimus, programavimo gebėjimus į vieną grupę tam, kad kurti mokyklos laikraštį. Dauguma šiuolaikinių žmonių baidosi grupinio darbo, tai padėtų mokytis dirbti grupėse, kas bus labai reikalinga ateityje.

Mokiniai mokysis bendradarbiauti. Galbūt save kažkas atras panašioje profesijoje. Ugdys raštingumo gebėjimus. Mokykla turės savo laikraštį. Bendruomenė galės domėtis naujausiomis mokyklos aktualijomis ateinančiais renginiais, skaityti mokyklos mokytojų, mokinių ir darbuotojų interviu. Taip pat laikraštyje bus ir mokomojo turinio.

Rezultatas ir nauda: Įkurta mokinių raštinės erdvė, ir kuriamas laikraštis įkeliamas į Vydūno tinklapį. Per metus galima būtų sukurti nuo 5 iki 8 skaitmeninių laikraščių.

 

Nr. 4. Bendras, neišskiriamas dviejų komandų projektas: „Pertraukos lauke. Idealus mokyklos kiemas”

Pertraukų metu dažnas mokinys neranda vietos patogiai atsisėsti, pailsėti, išsiblaškyti po sunkios pamokos arba testo. Tačiau žinodamas, kad lauke taip pat neras vietos prisėsti ir ramiai pavalgyti arba pasišnekučiuoti su draugu, dažnai tiesiog prisėda koridoriaus šurmulyje. Tokia pertrauka tikrai nėra efektyvi, šurmulys ir gryno oro trūkumas nepadeda pailsėti arba pasimokyti, prasiblaškyti. Todėl norime, kad mažai naudojamas mokyklos kiemas, skirtas tik pasivaikščiojimui ir lakstymui, virstu patogia vieta ir norintiems pailsėti, prisėsti, mokytis, valgyti, ar tiesiog skatintų bendruomenės tarpusavio bendravimą – būtų galima patogiau susiburti, žaisti stalo žaidimus arba mokytis gryname ore.

Mes norime įrengti patogią erdvę lauke. Mokyklos bendruomenei šie pokyčiai atneštų geresnę nuotaiką ir sveikatą, skatintų sveiką gyvenseną – buvimą lauke, gryname ore, o po tokios, puikiai praleistos pertraukos, mokiniai galėtų į pamoką grįžti žvalesni ir geriau pailsėję. Taip pat būtų skatinamas atsisakymas mobiliųjų telefonų, nes atsirastų didesnis noras bendrauti. Mokiniai lauke galėtų tiek patogiai pavalgyti, pabendrauti su mokyklos bendruomenės nariais, tiek pasimokyti, skaityti knygas. Tokioje sutvarkytoje ir funkcionalioje aplinkoje galėtų vykti ir pamokos, ypač karštuoju mokslo metų laikotarpiu.

Nr. 5. Mokyklos erdvių atnaujinimas

Uždraudus mokykloje naudotis mobiliaisiais įrenginiais, daugelis mokinių teigia jog pertraukų metų nebėra veiklos. Todėl nusprendėme atnaujinti, pagerinti mokyklos erdvę, pakeisti senas, nepatogias, nepraktiškas, drabužius plėšančias ir gadinančias kėdės. Įrengti naujų sėdmaišių, stalų, nupirkti įdomių stalo žaidimų, muzikos grotuvą. Projekto pagrindinis tikslas – sukurti patogią, malonią ir jaukią erdvę pertraukų metu, padedančia atsipalaiduoti, gerai nusiteikti ir pasiruošti ateinančiai pamokai.

Nauda: įgyvendinus mūsų siūlomą idėją, pagerinsime ugdymo ir mokymosi kokybę, mokinių savijautą mokykloje ir jos bendruomenėje. Atnaujintos kėdes ir suolai užtikrins mokinių saugumą, suteiks daug džiugių emocijų. Sukurta įdomi ir linksma erdvė paskatins mokinius tarpusavyje bendrauti, padės atsipalaiduoti ir pasiruošti ateinančioms pamokoms.